Az Incorpora program szervezetei – Impact Hub Budapest

Az Incorpora programot 5, teljesen más területen aktív, ám egymással együttműködő szervezet/alapítvány alkotja. Legújabb cikksorozatunkban egyesével bemutatjuk ezen szervezeteket, vezetőik segítségével. Első alkalommal a nemzetközi hátterű Impact Hub Budapestet mutatja be Bedő Beatrix, az IHB társalapítója.

Az Impact Hub Budapest egy nemzetközi hub-hálózat része. Mit jelent egyáltalán a hub kifejezés és miként nyilvánul meg ez a nemzetköziség a tevékenységeitekben, céljaitokban? 

A ‘hub’ szó jelentése: csomópont, központ. Az Impact Hub Budapest egy nemzetközi közösségi iroda / hub-hálózat magyarországi tagja. Az Impact Hub mindig nagyvárosokhoz kapcsolódik. A világban 5 kontinensen, 102 nagyvárosban található, 54 országban. Európában a legtöbb, 47 városban. A globalitás, nemzetköziség nagyon fontos számunkra – ez az egyik, ami megkülönböztet más közösségi, coworking irodától.

Céljaink és a tevékenységünk hordozzák még különlegességünket, mely a társadalmi hasznosság. Az Impact Hub Budapest otthont nyújt egy diverz közösségnek és támogatja a pozitív társadalmi változásokat. Fontos számunkra a társadalmi hasznosság, fenntarthatóság, körforgásos gazdaság. Célunk, hogy a társadalmilag hasznos vállalkozások fejlesztésében aktívan részt vegyünk inkubációs, vagy akcelerációs programjaink során. Támogatjuk a társadalmilag nehezebb helyzetben lévő embereket, hogy vállalkozásokat hozzanak létre, mellyel önfoglalkoztatókká válnak.

Mik az IHB legfőbb tevékenységei, milyen főbb társadalmi változások előmozdításában van szerepetek, akár programotok?

Az IHB tevékenységei négy fő területre fókuszál:

  • tagságot nyújt szabadúszóknak, vállalkozóknak, startuppereknek, hogy a közösségi terünkben (cowork) tudjanak dolgozni
  • csapatoknak, kisebb létszámú cégeknek irodákat adunk ki
  • előadóterem és tárgyaló napi, vagy akár pár órára való kiadásával események, képzések valósulnak meg
  • képzéseket, különböző vállalkozásfejlesztési programokat tartunk, inkubációs és akcelerációs folyamatokon keresztül

 Kikből áll az Impact Hub Budapest csapata? 

Megváltozott a csapat összetétele 2020. márciusa óta, mely a Covid-19 járvány befolyásolt nagy mértékben. Több hónapon át zárva voltunk és a tagság, az események megszűntek, az irodák kihasználtsága lecsökkent. A majdnem másfél év alatt a fókuszunk azon tevékenységekre összpontosult, melyeket online is jól tudtuk végezni, ezek pedig a képzések és a vállalkozásfejlesztések voltak. Így a csapat jelenlegi összetétele program koordinátor, program menedzser, trénerből áll, kiegészítve kommunikációs szakemberrel és önkéntes host-okkal, akik napról napra házigazdái a közösségi irodának.

 Mikor kerültetek az Incorpora programba és mit jelent ez az együttműködés számotokra a gyakorlatban? 

2019. június 1-e óta vagyunk az Incorpora program egyik szervezete, tehát harmadik évünket kezdtük most, 2021. júniusban. Úgy szoktuk hívni magunkat, hogy a vállalkozást indítók, kezdő vállalkozások mentorai vagyunk. Képzéseket tartunk és egyedi mentorálást végzünk. A többi tagszervezettel együtt dolgozunk, mivel az állásinterjú felkészítés során sokszor kiderül, hogy az illető munkakereső valójában vállalkozó szeretne lenni, de eddig mindig a biztosra ment, és évről évre különböző állásokba. helyezkedett el, ám jobban szeretné a saját vállalkozását megkezdeni.

Miben vagytok a leghatékonyabbak? 

Az eddigi tapasztalataink szerint sokan álmodoznak arról, hogy megvalósítják egy ötletüket egy vállalkozás keretein belül, de ezt eddig nagyon távolinak és kivitelezhetetlennek tartották. Mindig ott volt a gondolataikban és fejben, a “felhőben” talán építették a vállalkozást, de hiányzott valami, vagy valaki, aki segít ennek a “földelésében”. Olyan, aki a valóságban elkezdi a támogatást, bátorítást és kellő felkészültséget tud nyújtani, hogy a felhőben épített vállalkozás meg is valósuljon és elérjék a céljaikat, vágyaikat. Kimondottan igaz ez például a pénzügyi tervezésre. Azt tapasztaljuk, hogy az “Üzleti Modell Vászon” módszertan 9 elemének a rövid, velős kifejtése, vagy a 45 perc alatt létrehozott Excel alapú pénzügyi terv közelebb hozza a megvalósítást. A visszajelzések szerint azt gondolom, hogy ebben vagyunk a leghatékonyabbak.

Mi a következő, legfontosabb cél, illetve változtatott-e, formálta-e a céljaitokat, működéseteket a Covid – helyzet?

A céljaink megvalósítását a Covid előtt mindig offline képzések, mentorálások formájában gondoltuk. A Covid megmutatta számunkra, hogy egy ilyen helyzetben mennyire hatékony tud lenni az online képzés, ill. mentorálás. Úgy gondoljuk, hogy a jövőben is fogjuk ezt folytatni. Így könnyebben eljutunk kisvárosokba, olyan vidéki településeken élőkhöz is, akik eddig a távolság miatt nem jöttek el az offline képzésekre. Ezt a felismerést számunkra a Covid eredményezte, mely felismeréssel és váltással szélesebb körhöz jutunk el.

Facebook: www.facebook.com/ImpactHubBudapest

honlap: budapest.impacthub.net

Share Article
TOP