Pénzügyi tervezés workshop a Budapest Impact Hubbal

AZ INCORPORA PROGRAM RÉSZEKÉNT A VÁLLALKOZÁSFEJLESZTŐI WORKSHOPOT VÉGZETTEKNEK INGYENES PÉNZÜGYI TERVEZÉS WORKSHOPOT IS TART A FENNTARTHATÓ VÁLLALKOZÁSOKÉRT ALAPÍTVÁNY / IMPACT HUB BUDAPEST. KÖVETKEZŐ CIKKÜNK VALÓS RÉSZVÉTEL ALAPJÁN SZÜLETETT.

A vállalkozásfejlesztői workshop második, csoportos állomása a pénzügyi tervezés. A Zoom konzultációt ezúttal is Bedő Bea, a Budapest Impact Hub alapítója és Sőregi Viktória, az Incorpora program projektmenedzsere tartották.

Öt vállalkozó kedvű, már első workshopot elvégzett fiatal gyűlt erre az alkalomra össze.

Bea és Viki vázolták, miért is fontos egy üzleti terv. Leginkább azért, hogy frappánsan és átláthatóan megfogalmazza az ember a legfontosabbakat saját magáról és az üzletről. Ha készítünk egy induló, vagy nemrég indult vállalkozáshoz pénzügyi tervet, akkor a tapasztalatok szerint:

  • nagyobb a befektetői hajlandóság
  • könnyebb minimalizálni a kockázatot
  • valamint könnyebb megelőzni a felesleges kiadásokat

Majd a részletek kidolgozásához a SWOT elemzést hívtuk segítségül. A SWOT analízis a leggyakrabban használt marketing elemzési eszköz. Egy mozaikszó, ami az angol ‘erősségek’, ‘gyengeségek’, ‘lehetőségek’ és ‘veszélyek’ szavak kezdőbetűiből adódik össze. E négy fogalom mentén kellett mindenkinek a saját ötletét, vállalkozását átgondolni és egy táblázatba beírni a meglátásainkat. Ezt a feladatot már párokba rendeződve, egymás ötletét is átgondolva, segítve végeztük.

Majd egy rövidebb szünet után visszatérve közösen Bea és Viki segítségével átbeszéltük a páros tapasztalatainkat.

Ezután következett a legizgalmasabb szakasz. Beáék kiválasztották az egyik résztvevő vállalkozási ötletét és azt végigvezették egy nem túl szigorú, de nem is a legoptimistább pénzügyi terven. Egy reális pénzügyi terven. Elméletben gondolkodva, de mégis gyakorlatias szemlélettel vehettük górcső alá egy profi Excel táblázat segítségével az első egy évet. Szépen kiderült, mennyi pénzre van szükség ahhoz, hogy egyáltalán elindulhasson a vállalkozás. Mennyire az állandó és a változó költségekkel együtt ahhoz, hogy az indulás után is hónapról hónapra működjön. És persze, jó volt látni, hogy mik azok a biztos és akár előre nem is várt bevételi lehetőségek, amikre számítani lehet. Volt, amin az első számításaink alapján változtatni kellett mégis. Mert túl optimisták, vagy túl szigorúak voltunk egy-egy bevételi, vagy kiadási tételt illetően. Végül egy nem elszállt, de stabilnak tűnő kép állt össze.

Egy bizalomkeltő, a megvalósíthatóság határán belül.

Végül ez alkalommal is pár percben átbeszéltük, kinek mi a legfontosabb gondolat, meglátás, amit erről a workshopról visz haza. Igazán támogató hozzáállásban részesülhettünk mi, résztvevők végig Beától és Vikitől, akiknek sok évnyi tapasztalata van már ezekben a kurzusokban. Ismerik a vállalkozók félelmeit, melyek sokszor banálisan egyszerűen megoldhatók, kivitelezhetők. Számíthatunk rájuk kérdéseinkkel a jövőben is.

Figyeljétek a Budapest Impact Hub Facebook oldalát, ahol csatlakozhattok a workshopokhoz ingyen!

Share Article
TOP